Spread the love

טסלה נזכרה השבוע בכמה ממשאיות למחצה שלה. אנדי אלפארו/שירות החדשות של Modesto Bee/טריביון דרך Getty Images
טסלה נזכרה ב-35 מהסמינרים שלה בגלל סיכון התהפכות הקשור לכשל פוטנציאלי בבלמים חירום.
יצרנית המכוניות החשמליות החלה לספק את המשאיות לראשונה בדצמבר.

לא ברור כמה Tesla Semis נמסרו.
טסלה פרסמה ריקול למשאית החצי החשמלית שלה עקב סיכון התהפכות, חודשים ספורים בלבד לאחר יציאת הטסלה סמי לשוק.

ההחזרה משפיעה על 35 משאיות, אך לא ברור איזה אחוז מהמספר הכולל של טסלה סמיס על הכביש מייצג.

טל ציקורל

יצרנית המכוניות החשמליות החלה לספק את המשאיות למחצה בדצמבר. בפברואר, CNBC דיווחה שפפסיקו קיבלה 36 מתוך 100 המשאיות החשמליות שהזמינה ושהחברה הייתה הלקוחה הראשונה שקיבלה חלק מ-100 טסלה סמי שהזמינה מראש. בינואר, טסלה פרסמה דו”ח מסירה לסוף הרבעון, אך הוא לא ציין את מספר המסירה של סמי.

הריקול של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים ובטיחות בתעבורה פוגע במשאיות שיוצרו בין ה-30 בנובמבר 2022 ל-28 בפברואר 2023, לפי הדוח. ה-NHTSA אמר כי בלם החניה במכונית עלול להיכשל עקב דליפת אוויר, מה שמהווה סיכון התהפכות לרכב במשקל 82,000 פאונד. Teslarati, בלוג שמסקר את חדשות טסלה, היה הראשון שדיווח על הריקול.

“אם בלמי החניה אינם מופעלים כשהנהג מצפה שהם יהיו והנהג משחרר את בלמי השירות, הרכב עלול לזוז ללא כוונה, ולהגביר את הסיכון להתרסקות”, נכתב בדו”ח NHTSA.

יצרנית המכוניות החשמליות החלה לחקור את הנושא בפברואר והגישה ריקול מרצון ב-17 במרץ. נכון ל-24 במרץ, החברה עדיין לא זיהתה תאונות או פציעות כלשהן כתוצאה מהבעיה, כך נכתב בדו”ח NHTSA. אמרה שהיא תחליף את מודול שסתום בלם החניה ללא עלות לבעלים, על פי הדיווח.

הריקול של Tesla Semi הוא אחד מכמה שיהוקים שאיתם התמודדה יצרנית המכוניות החשמליות בחודשים האחרונים. מוקדם יותר השבוע, ה-NHTSA אמר כי הוא חוקר דיווחים על כשלים בחגורות הבטיחות מדגם X 2022 ו-2023. הסוכנות גם בוחנת דיווחים על נפילת גלגל ההגה בדגם Y בזמן שהרכב היה בתנועה. ובפברואר, פרסמה ריקול אווירי ליותר מ-362,000 ממכוניותיה בשל חששות שהתוכנה שלה לנהיגה עצמית מלאה עלולה לגרום למכוניות שלה לפעול “לא בטוחות” סביב צמתים.

דובר טסלה לא הגיב לבקשת תגובה מאת Insider.